سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

بورس محل انتقال ثروت ازافرادعجول به افرادصبوراست. وارن بافت sadeghi3339@yahoo.com
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

بورس محل انتقال ثروت ازافرادعجول به افرادصبوراست. وارن بافت sadeghi3339@yahoo.com

تحلیل اکونومیست ازریسک های اقتصادایران

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست طی گزارشی وضعیت ریسک اقتصادی ایران در بخش‌های مختلف اعتباری، پولی، بانکی و ساختاری را باثبات ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اکونومیست در این باره نوشت: ایران با توجه به موقعیت رضایت بخش تراز جاری، پایین بودن میزان بدهی بخش عمومی و بالا بودن سطح ذخایر ارزی خارجی می‌تواند به تعهدات مالی خود بدون مشکل خاصی عمل کند.

این گزارش در عین حال نوشته است: تشدید فشارهای ناشی از تحریم‌های بین‌المللی چالش‌هایی را فرا روی ریسک اعتباری ایران قرار می‌دهد.

اکونومیست وضعیت ریال پول ملی ایران را نیز با ثبات ارزیابی کرده، اما نوشته است: پیش‌بینی می‌شود ارزش ریال بیش از پیش کاهش یابد، چرا که بانک مرکزی ایران برای کمک به صادرات غیر نفتی ارزش ریال در برابر دلار را کاهش خواهد داد.

بانک مرکزی ایران همچنین مجبور است برای جلوگیری از افزایش اختلاف بین نرخ ارز در بازار رسمی و بازار سیاه دخالت بیشتری در بازار ارز داشته باشد. این گزارش ریسک بخش بانکداری ایران را نیز باثبات ارزیابی کرده و در عین حال نوشته است: بخش بانکداری ایران شرایط و فضای سختی برای فعالیت دارد.

دخالت‌های سیاسی در تصمیم‌گیری‌های بانکی و افزایش تحریم‌ها مهم‌ترین چالش‌ها در بخش بانکی ایران به شمار می‌رود.

اکونومیست در پایان به ریسک ساختار اقتصادی ایران اشاره کرده و ضمن باثبات دانستن اقتصاد ایران از نظر ساختاری، وابستگی بیش از حد ایران به درآمد نفت و گاز و نوسانات شدید قیمت انرژی را عوامل تهدیدکننده در این زمینه دانسته است. بر اساس این گزارش کمبود سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز نیز آینده تولید نفت ایران را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد